LAFORMELA předvedla touhu po rovnováze v kolekci Mainline

/ Lenka Komrsková

Mainline 20/21 vystihuje aktuální tvůrčí náladu návrhářů značky s více než desetiletou tradicí LAFORMELA. Je odrazem současné sebevědomé ženy, aktuální doby i brandu. S jeho DNA si Mirka Kohutiarová a Antonín Soukup pohráli při práci na vlastním autorském páru vysokých kozaček.

Po čem v dnešní době tolik toužíme, lze objevit v sedmnácti feminních siluetách zdůrazňujících boky, pas a odhalujících části ženského těla. Tvarosloví vyváženosti designéři LAFORMELA tak balancují ve střihových variacích, konkrétně v práci s geometrií, hrou s průstřihy a délkami nebo proměnou pomocí utahování. V kolekci se objevuje také drapérie, jež vznikla napojením horní částí oděvu se spodní a sjednocením v jediný, unikátní celek podobně jako yin a yang. Protiváhou ženství se pak staly oversized siluety kabátů a kalhoty s širokými nohavicemi.

Kromě hlubokých výstřihů, vysokých pasů ženskost podtrhuje latex coby ekvivalent emancipace a schopnosti svobodné volby. Síla značky LAFORMELA, která rezonuje i v detailech, jako jsou kovové druky, opět usedá pomocí jemného hedvábí a hladkého triacetátu. „Celý náš život je o tom, že chceme docílit rovnováhy, tu nám ale neustále něco nabourává. Přirovnáním se pro nás staly například barvy, jako jsou červená, hnědá či modrá,“ říká jeden ze zakládajících designérů Antonín Soukup. Odstíny bílé, slonovinové kosti a černé narušuje denimová modrá, hnědá či sytě červená. Inspirací se zde stala například výstava Plato a stejnojmenná publikace z roku 2018.

Kolekce sestává z kalhotových i sukňových kompletů, šatů, košil i kabátů. Doplňují je objemné tašky na jedno rameno, krátké kožené a latexové rukavice, šperk v tradiční spolupráci se značkou Belda a vysoké kozačky s otevřenou špičkou na podpatku, které zdůrazňují energii značky i kolekce. Vznikly ve spolupráci s nadaným designérem a technologem Alešem Hnátkem a k dostání jsou od této chvíle na zakázku ve velikosti 39/40. „Naším dlouhodobým úsilím je rozšiřovat i vlastní portfolio doplňků, které dostatečně odráží náš brand, a boty na podpatku vždy byly naší velkou vášní. Tento pár jsme nejen navrhli, ale výrazně se podíleli také na jeho zhotovení a jsme rádi, že je můžeme zakázkovou výrobou zpřístupnit i našim zákaznicím,“ dodává Antonín Soukup.

 

Foto: Jan Grombiřík