Luxusní značka Bottega Veneta vydává první knihu

/ Michaela Hošková

Luxusní značka BOTTEGA VENETA ve spolupráci s nakladatelstvím Rizzoli vydává první knihu, v níž oslavuje řemeslnou zručnost.

Renomé, které si značka Bottega Veneta získala za mistrovské řemeslné zpracování a inovativní design, je hluboce zakořeněno v dědictví italského regionu Veneto, kde se řemeslné techniky a úcta ke kráse dědí z generace na generaci. V srdci jejího přístupu k luxusu leží neobvyklá a inspirující spolupráce mezi řemeslníkem a designérem – symbióza, již dokonale ilustruje pro Bottega Veneta tak typická tkaná kůže „intrecciato“.

Díky tvůrčí ruce Tomase Maire, který stojí v čele Bottega Veneta od roku 2001, se značka stala symbolem nenápadné důmyslnosti a rafinované individuality, již lze zachytit v jejím slavném sloganu „Když Vaše iniciály mluví za vše“. Ten je prohlášením o účelnosti, které se nyní vztahuje na řadu produktů, včetně dámské a pánské konfekce, luxusních šperků, nábytku a vůní, i na vyhledávané kožené zboží této značky.

Decentní design kreativního ředitele Tomase Maiera, s důrazem na dokonalé zpracování, se stal charakteristickým znakem domu Bottega Veneta a tato nádherně pojatá monografie, jež dokonale odráží jeho estetiku, je výsledkem společné snahy právě Tomase Maiera, Sama Shahida, který stojí za designem knihy a předních módních žurnalistů současnosti. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřeny na různé kategorie luxusního zboží a v jejich úvodu se nachází inspirující esej k zamyšlení.

Na knize spolupracovali například Barbara Casavecchia, kritička umění, novinářka a nezávislá kurátorka působící v Miláně, nebo Joan Juliet Buck, která sedm let pracovala na pozici vedoucí redaktorky francouzského vydání časopisu Vogue. Najdeme zde i příspěvky Sarah Mower, která je přední mezinárodní módní novinářkou a přispěvatelkou do publikací US Vogue, US Vogue.com a London Times.

Knihu si můžete zakoupit v luxusním butiku Bottega Veneta v Praze na Pařížské ulici. Nebyl by to senzační dárek pro módního fanatika.