-->

New York Fashion Week, část III.: Energický Calvin Klein i minimalismus od The Row

/ Anna Čmuchálková

Newyorský týden módy nám nabídl velké množství různorodých kolekcí, z nichž některé byly velmi podařené a některé méně. Pojďme se však zaměřit na ty, které stojí za to vidět!

Calvin Klein

Kreativní ředitel Raf Simons se pro svou novou kolekci inspiroval filmem Absolvent z roku 1967, ale i hitem Čelisti z roku 1975 od režiséra Stevena Spielbergera. Na pozadí show se promítaly vlny, a v kontrastu s červeným molem tak tvořily výjimečnou atmosféru. „Tyto filmy jsou pro mne velmi důležité,” sdělil Raf. Odkaz na kultovní snímky se promítal v celé kolekci – na tričkách byl natištěný oficiální plakát k filmu Čelisti a nechyběly ani absolventské čepice. Raf vytvořil také překvapivě elegantní šaty a jen se nám potvrzuje pravidlo, že šití je Rafova specialita.

 

Coach 1941

Exteriér setu pro prezentaci nové kolekce labelu Coach 1941, který vás místo na týden módy přenesl na festival Burning Man s obřím dinosaurem, byl zajímavý a neotřelý nápad. Co se oblečení týče, label zvolil trochu nevšední pohled na jarní a letní období a předvedl nám především vrstvení a kombinaci hřejivých materiálů, což je vhodné převážně do teplejších jarních dnů. Pokud vás nikdy nebavila koženka nebo denim, v nové kolekci si tyto materiály zkrátka zamilujete, stejně tak jako zemité a pouštní barvy.

 

Oscar de la Renta

Dva roky po příchodu kreativních ředitelů Laury Kim a Fernanda Garcia je z labelu Oscar de la Renta zcela odlišná značka. Do prvních řad usedají rapové celebrity a hvězdy televizních reality show. Přehlídka pro jaro a léto 2019 se uskutečnila na střešní terase studia Spring Street a představila více než 60 různorodých looků. Dnešní život je daleko méně formální, než jaký byl v době, kdy značka vznikla. Tomu se snažili Kim a Garcia přizpůsobit a kromě noblesních šatů hýřících všemi barvami vytvořili i daleko pohodlnější kabáty, svetry a košile.

 

Marc Jacobs

Bláznivá, extravagantní a překvapivá kolekce Marca Jacobse hnala vše do extrémů – peří, volány, mašle, klobouky, pastelové barvy, stojaté límce připomínající 17. století, ale i čekací dobu. Diváci si totiž museli počkat dlouhých 90 minut, než přehlídka oficiálně započala. Čekání každopádně stálo za to, o tom se můžete sami přesvědčit v galerii. Marc i přes opravdu dlouhou prodlevu opět přesvědčil všechny kritiky o tom, že má zkrátka stále co nabídnout. Loni absolvoval velký comeback a svou pozici si zcela jistě udrží.

 

Michael Kors

V dnešních dnech všude vidíme jen zkázu a smutek, proto se Michael Kors odhodlaně rozhodl, že bude svými kolekcemi vytvářet radost. A jelikož on sám radost nachází na pláži, pojal svou novou sbírku právě tímto stylem. Zarezervoval k tomu i rybářské molo Pier 17, aby dodal kolekci na větší autentičnosti. Bylo to také vůbec poprvé za celou svou 37letou kariéru, kdy využil podvodní tisk, k čemuž ho inspirovala návštěva ostrovů Bora Bora a Tetiaroa.

 

The Row

Newyorský label The Row, založený sestrami Mary-Kate a Ashley Olsenovými, je známý svými minimalistickými kolekcemi. Ani ta nová nebyla výjimkou. Opět byla představena v ateliéru na West Side a opět obsahovala čisté materiály, jemné symetrické střihy a tlumené barvy. Jednalo se o velmi zdařilou a vyspělou kolekci, kde nechyběly precizní kabáty, saka, košile, široké kalhoty, zdobené šaty nebo dlouhé pláště. Sestry Olsenovy tak dokázaly, že americká móda nemusí nutně znamenat pouze streetwear, ale i elegantní, minimalistickou a nadčasovou módu.

 

Zimmermann

Nicky a Simone Zimmermann se během vytváření nové kolekce nostalgicky inspirovaly 70. léty. Boho šaty, zdobené tuniky, kalhoty i trendy mini kabelky – to vše, ale i mnohem více, sbírka nabídla. Zimmermann vždy dělá dobře, když čerpá inspiraci z minulosti a poté ji transformuje do přítomnosti. Přesvědčte se sami!