Nová Gucci dívka: Alessandro Michele vytvořil romantickou eklektičku

Když byl Alessandro Michele na začátku roku jmenován do funkce kreativního ředitele značky Gucci, bylo to pro módní svět tak trochu překvapením. Překvapený byl i dvaačtyřicetiletý Alessandro, který ovšem svou podzimní kolekcí všem dokázal, že i když nebyl na seznamu důležitých návrhářů, kteří by mohli ve funkci nahradit Fridu Giannini, jeho podzimní kolekce 2015 potvrdila, že výběr byl správný.

gucci-ad-07Bývalá kreativní ředitelka Frida Giannini odešla ze své pozice dříve, než mohla představit svou poslední podzimní Resort kolekci, a tak první, co Alessandro Michele ve své funkci musel udělat, bylo představit práci své předchůdkyně, což jistě nebylo úplně lehké. Podzimu už ovšem vtiskl svůj vlastní, lehce eklektický rukopis.

Pro inspiraci vytáhl návrhář  vintage kousky ze svého vlastního šatníku, našel antické potisky textilií, fragmenty čalounění s motivy zahrady nebo kousky textilie z indických nosítek s motivy červených růží. To vše mu bylo inspirací pro vytvoření kolekce, která se zcela distancuje od kolekcí let minulých. “Jsme různí lidé, jako den a noc. Já se snažím způsobit malou revoluci uvnitř společnosti, prosadit jiný jazyk a jiný způsob, jak mluvit o kráse a smyslnosti”, řekl o svém přístupu k tvorbě Michele. “Když jsem začal přemýšlet o své první kolekci, nezamýšlel jsem se ani tak nad módou samotnou, ale spíše nad postojem k ní”, dodává návrhář.

gucci-ad-01Nová Gucci dívka je tak trochu naivka s excentrickou stránkou. Vypadá, jakoby smíchala vintage šaty s oblečení realitní makléřky, obecný styl s pompézními kožešinami a robusními obroučky brýlí či na první pohled opotřebovanými mokasínami. Dívčí půvab plisovaných sukní se u Gucci dívky mísí s vojenskými saky, jemnost hedvábí sráží k zemi těžké tkaniny. To vše je podzimní představa ženy nového kreativního ředitele italské luxusní značky. Jeho mírná neúcta k tradicím značky se mísí s obdivem k dědictví, sofistikovanost koresponduje s lehkou neupraveností a vytváří dokonalou harmonii, kterou si po dvanácti letech značka Gucci zasloužila.

Zdroj foto: Pinterest.com