Podpořte ženy, hlásají Salma Hayek, Beyoncé a Gucci

Je čas na změnu a nediktují ho nedůvěryhodné horoskopy, ani „self-help“ publikace, nýbrž italský gigant Gucci. Jeho kreativní ředitelka Frida Giannini navrhla brnění zpěvačce Beyoncé a herečce Salmě Hayek Pinault, načež se tato trojice pustila do boje o posílení žen a dívek po celém světě. Do jejich armády se můžete přidat i vy.

Hnutí nazvané Chime for Change si dává za úkol podporovat ženy a hodlá k tomu využít všech prostředků souvisejících s jeho tvářemi, tedy osobnosti i zpěvu Beyoncé, nadání Salmy Hayek Pinault a zázemí mocného domu Gucci módní ředitelky Fridy Giannini..

Boj stojí za třemi nejdůležitějšími hodnotami – vzděláním, zdravím a spravedlností. Ženy pociťující nerovnoprávnost, fyzické či psychické násilí, dámy s unikátními projekty a manifesty, všechny by měli mít právo mluvit a být slyšet. Zakladatelky toho chtějí dosáhnout spojením všemožných organizací s ambasadory, stejně jako finanční, humanitární i mediální podporou.

Tu svoji vyjádříte na oficiálních stránkách projektu. Můžete se přidat do týmu Beyoncé, Salmy nebo Fridy a poté přes jejich „profil“ sponzorovat některý z projektů sbíraných firmou Catapult.

Mediální propagaci zajišťují mimo periodik a sociálních sítí také samy organizátorky. Zatím zveřejnily průvodní video a první z celkem deseti krátkých filmů představujících příběhy významných a úspěšných bojovnic. Ten je v podstatě rozšířeným trailerem k dokumentu The Supreme Price, snímku rozebírajícím vyprávění o nigerijské zastánkyni demokracie Hafsat Abiole, který v roce 2012 zaštítila nadace Gucci Tribeca Documentary Fund.

„Dívky musí být už od útlého věku učeny, že jsou silné a schopné dělat cokoliv chtějí. Je to na nás, abychom změnili statistiky žen z celého světa,“ říká Beyoncé, jež podporuje programy vzdělávání. Salma Hayek Pinault, mimochodem žena ředitele společnosti PPR vlastnící Gucci, ve svém prohlášení vyzývá všechny, kdo chtějí poslouchat, aby pracovali společně a pomohli ženám k plnému využití svého potenciálu. Výběr projektů jejího týmu se zaměřuje na zdravotní pomoc.

Pro značku Gucci se nejedná o první případ zapojení do dění v rovině lidských práv. Oblasti vzdělání dívek pokrývá sedmiletou kooperací s organizací UNICEF, rozděluje příspěvky hodnotným dokumentům a podporuje PPR Foundation for Women´s Dignity and Rights, tedy opět nadaci zaměřenou na ženy a jejich pravomoce.