-->

Šachovnice v hlavní roli

/ Michaela Hošková

Reklamní kampaň Louis Vuitton pro sezonu jaro/léto 2013 se zcela nese ve tvaru kostky a na první pohled připomíná šachovnici, stejně jako jednotlivé modely této kolekce.

Reklamní kampaň je opět založena na detailu a reprodukci atmosféry módní přehlídky. Žlutobílý šachovnicový vzor odkazující na tradiční kostku Damier je základem celé kampaně. Kampaň vytvořil francouzský konceptuální umělec Daniel Buren, s nímž umělecký ředitel značky Louis Vuitton Marc Jacobs spolupracoval i na produkci módní přehlídky.

Fotografie vznikly v ateliéru v New Yorku fotografa Stevena Meisela. Figuruje v ní 12 začínajících modelek, jejichž hvězda stoupá prudce vzhůru. Většina z nich se již v říjnu objevila na přehlídkovém mole v podobných modelech a se stejnými kabelkami. Marc Jacobs finální výsledek popisuje: „Vždy jsem měl velmi rád dílo Daniela Burena. Inspirací pro proporce modelů mi bylo Les Deux Plateaux, různobarevné, jinak vysoké pruhy, v pařížském Palais Royal.  Napadlo mě, že poslat dívky na molo v párech, jako ‚dvojčata‘, posílí motiv opakovaného vzoru, který je v této sezoně klíčový. Někdy se jednalo o naprosto identická dvojčata, jindy byly dívky každá jiná – v outfitech s různými délkami – mini a midi nebo midi a maxi – jako ty různě vysoké sloupy.“  

Sám umělec Daniel Buren dohlížel na výrobu a instalaci studiových kulis v New Yorku. „Nikdy jsem nedělal něco podobného, takže to pro mne byla vítaná nová zkušenost,“ řekl Daniel Buren. „Také mě překvapilo – a to protože některé mé projekty trvají roky, než jsou hotové – jak rychle se lze posunout z fáze první skici do fáze hotových kulis. To se mi velmi líbilo.“

Daniel nyní pracuje na návrhu výloh pro vybrané značkové obchody Louis Vuitton, které budou k vidění společně s novou kolekcí v březnu 2013. Máme se rozhodně na co těšit.