Šátky s nádechem pouličního umění

/ Monika Kolářová

Nečekané spolupráce se stávají čím dál více populární i u světově proslulých módních domů. Pařížský klenot – značka Louis Vuitton – nemohl zůstat pozadu a k nové spolupráci pro sezonu podzim/zima 2013-14 přizval tři mezinárodní hvězdy v oblasti street art, jimiž jsou Eko Nugroho, EINE a eL Seed. Tři jména, která vzájemně propojuje obrovská dávka talentu, vize a snaha posunout umění tak trochu zábavnějším a nepředvídatelným směrem.

Ti všichni měli jediný úkol – převést svoji uměleckou vizi na kultovní velkoformátový šátek Louis Vuitton a navázat tak na tradici tvůrčí spolupráce s moderními umělci (Stephen Sprouse, Yayoi Kusama, Takashi Murakami či Richard Prince).

Eko Nugroho se narodil v roce 1977 na Jakartě. Ve své tvorbě se inspiruje především akčními komiksy a nebojí se barev. Na vytvořeném šátku ombinuje městské i popkulturní vlivy s tradičními indonéskými motivy ve snaze oživit mytické zvíře na geometrickém pozadí, které připomíná ještěří šupiny.

To Ben Eine z Velké Británie je zvyklý vyjadřovat se spíše pomocí písmen než obrázky. Patří k jednomu z nejvíce produktivních a originálních pouličních umělců, svoji kariéru odstartoval již před více než 25 lety. Šátek ozdobil nápisem great advetures (velká dobrodružství) v kontrastních barvách na černém pozadí.

Franko-tuniský původ umělce jménem El Seed, inspirace arabskou kaligrafií i umění zrozené v pařížských ulicích…to vše přispělo ke zrození nápadné tvorby, která dnes lemuje zdi snad každého kontinentu a také k  vytvoření kompozice z kudrlinek umění svých předků na pozadí vzoru Monogram. Fuchsiová paleta je doplněna diskrétním filigránem, který okamžitě připoutá vaši pozornost na tradiční motiv značky.

A výsledek? Ten najdete v naší fotogalerii!

Foto: Archiv firem