-->

Špatně spíte? Tohle vám pomůže!

/ Tereza Spilková

Také se neustále budíte uprostřed noci? Spánek je důležitý, takže pokud chcete být zdravá, musíte mu věnovat dostatečnou pozornost. Jak se konečně pořádně vyspat?

Vědci i odborníci se shodují na tom, že jedním z velkých problémů naší civilizace je nedostatečně kvalitní spánek. Ano, prospat se můžete do krásy, ale také ke zdraví a lepšímu životu. Jak na to? Zkuste několik nejnovějších triků, které by vám měly pomoct.

1) Počítání oveček

Lehnete si do postele, zavřete oči a chcete co nejrychleji usnout, ale nejde to? Zkuste staré dobré počítání oveček, ale trochu jinak. Odříkávejte si mantru. Vymyslete si cokoli co vás uklidnujě. Snažte se zkrátka svou mysl uklidnit a soustřeďte se na něco jiného, než na to, že chcete spát. Skvěle funguje také soustředit se na dýchání. Můžete počítat každý svůj nádech a výdech a uvidíte, že za chvíli už budete spát jako miminko.

Pokud se v noci neustále budíte, může to být tím, že nespíte dostatečně hlubokým spánkem a váš mozek je stále aktivní. Až se příště vzbudíte uprostřed noci, hlavně se nekoukejte na hodiny ani na displej telefonu. Prostě si lehněte na záda a soustřeďte se na to, jak dýcháte, opakujte si svou mantru a uvolněte všechny svaly. Hlavně nepřemýšlejte o tom, co musíte druhý den udělat a kolik hodin spánku vám ještě zbývá. Tak se vám bude spát ještě hůř.

5b2082e4e7877c4d298c1d91e665dc7b

2) Relaxace a dýchání

Když už jsme u dýchání, je také důležité, abyste dýchala správně. Hluboký nádech a výdech, jako u jógy. Nosem nádech, ústy výdech. Snažte se také nedýchat příliš povrchově, ale opravu se soustřeďte na to, jak vám vzduch vchází až hluboko do plic a zvedá se vám hrudník.

Ještě než si půjdete lehnout, vyzkoušejte techniku mapování těla. Lehnětě si na záda, ruce a nohy dejte od těla a úplně se uvolněte. Představte si v duchu svoje tělo a celé si ho projděte, sval po svalu a soustřeďte se na to, jak se vám všechny svaly uvolňují a u toho zhluboka dýchejte.

76ac0126d21adcdd85aabc9918d8d313

3) Seznam

Před spaním se pokuste hlavně uvolnit a detoxikovat svoji hlavu. Všechno, na co nesmíte zpaomenout, si napište na seznam, dokončete všechny úkoly dne a pak už na práci a povinnosti úplně zapomeňte.

Často se totiž stává, že vás pak všechny povinnosti a nesplněné úkoly honí v noci. Sedněte si proto před spaním s tužkou a zápisníkem na postel a popřemýšlejte o všem, co by vaší mysl mohlo v noci vyrušovat. Co musíte koupit, komu musíte napsat email, kam musíte zítra zajet. Všechno si sepište, zápisník zavřete a víc už o tom nepřemýšlejte. Vyčistěte si hlavu od všech zbytečností a jděte v klidu spát.

Foto: Pinterest.com