-->

Je tenis vhodnou aktivitou pro hubnutí?

/ Michala Bradová

Návod na hubnutí je vlastně jednoduchý – musíte mít větší výdej než příjem. Hodně lidí se proto vrhne na běh nebo začne chodit do posilovny, aniž by je to vůbec bavilo. Mnohem lepší je najít si aktivitu, která podpoří shazování kil a zároveň vám přinese zábavu. Takže, otázka zní – co takhle si zahrát tenis?

Kolik spálíte?

Záleží na mnoha faktorech. Platí to u všech druhů sportů, takže ani u tenisu nelze jednoznačně určit, kolik přesně spálíte. Závisí to na hmotnosti, výkonnosti, způsobu hry či na čase, který na kurtu strávíte. Pro představu však můžeme říct, že za hodinu hraní ze sebe vydáte zhruba 500 až 700 kalorií.

Co procvičíte?

Na tenisu je fajn, že ho můžete hrát celoročně. Když počasí dovolí, tak venku, jinak se nabízí kryté haly. Nikoho asi nepřekvapí, že jím posílíte nejvíce svaly na rukou a na nohou. Obecně se pravidelnou hrou můžete těšit na zlepšení kondice, rychlosti a větší sílu.

Co vám přinese?

Kromě hubnutí a zlepšení kondice vám tenis přispěje k lepší koordinaci těla (obzvláště vás vyškolí ve spolupráci rukou a vidění), prostorové orientaci a flexibilitě kloubů. Rovněž je ideální jako prevence kardiovaskulárních nemocí a samozřejmě napomáhá zdraví obecně.

Co potřebujete?

Raketu, míček, sportovní oblečení, a pak se také bude hodit správná technika, abyste si hned na začátku spíše neuškodili. Případné zranění by vás totiž mohlo na dlouhou dobu postavit mimo hru. Proto se nebojte poprosit zkušenějšího hráče či si rovnou sežeňte tenisového trenéra.