Cesta, kterou se Tom Ford rozhodl jít, se nazývá “see-now-buy-now” v překladu “vidět-nyní-koupit-nyní”. Svým způsobem to dává smysl. Většinou se pro věc nadchneme ve chvíli, kdy ji vidíme. Čekat půl roku než dorazí do butiků, nás v době, kdy svět je stále o krok napřed, nebaví. Dříve než si pořídíme cokoli z jarní kolekce, už nám designéři nabízí tu podzimní.

Tom Ford se to rozhodl změnit a svou kolekci na sezonu podzim/zima 2016 představit v září společně s pánskou. Ve světě, který je stále bezprostřední, současný způsob, jak ukázat kolekci pro čtyři měsíce před tím, než je k dispozici zákazníkům, je staromódní nápad, který v současnosti již nedává smysl. Žijeme s módní kalendářem a systémem, který je z jiné éry, říká Tom Ford. “Naši zákazníci dnes chtějí kolekci, která je okamžitě k dispozici. Módní přehlídky a tradiční módní kalendář, jak je známe, už nefunguje jako kdysi. Utrácíme hromadu peněz a trávíme mnoho času na pompézní prezentaci, která najde své zákazníky až za několik měsíců. Zákazníci si chtějí ihned pořídit to, co je okamžitě k nošení,” dodává slavný designér, který chce jít zkrátka s dobou.

10646892_799762683442358_1035334664608235759_n

Jestli ho budou následovat další slavní návrháři, ukáže nejspíše čas. Už nyní s tímto přichází i Donatella Versace, která hlásá, že minulost by minulostí měla zůstat a ona ráda hledí jen a pouze do budoucna, kterou vidí v sociálních sítích, okamžitém kontaktu s konečným zákazníkem. Svět módy mění směr a zda to bude ten správný, ukáže až čas.

Foto: Facebook.com/Tom Ford