-->

Triky, které motivují ke cvičení a opravdu fungují!

/ Karolína Fialová

Všichni to známe, stále odkládáme cvičení na moment, kdy se na něj budeme cítit, což je trochu takové čekání na Godota. Motivace většinou nepřichází sama od sebe, a přestože není dobré se do pohybu nutit za každou cenu, malé postrčení je často potřeba. Jak na to?

Rezervujte si lekce jednotlivě

Pokud si koupíte členství v posilovně a můžete cvičit, jak se vám zachce, četnost návštěv se bude s postupem času pravděpodobně snižovat. Zkuste si rezervovat jednotlivé lekce na různých místech, vyzkoušíte nové prostředí i způsob cvičení, lektor vás bude motivovat a především se nebudete moct na nic vymluvit. Lekce se totiž často nedají zrušit na poslední chvíli, a hrozilo by propadnutí peněz.

Vymyslete pro sebe odměnu

Za dvacet minut cvičení jeden díl seriálu nebo návštěva oblíbené kavárny? Zamyslete se, co byste místo cvičení dělali raději, a tuto věc si dovolte až potom. Motivací k fyzické aktivitě totiž často bývají cíle jako například lepší kondice, ty se ale projeví až za delší dobu, proto okamžité odměny zafungují lépe.

Oblečte se do sportovního

Jednoduchý, ale účinný tip – oblékněte se do sportovního oblečení. Neznamená to, že se vám najednou začne zázračně chtít cvičit, ale budete o krok blíž. Navíc se možná budete cítit nepatřičně při sezení na gauči ve sportovním, a snáze se k workoutu odhodláte. Dobře funguje i pořízení nového kousku oblečení, byla by přece škoda, aby ležel ve skříni.

Vytvořte si kalendář pouze pro cvičení

Naplánujte si konkrétní cvičení a zapište si ho do stolního kalendáře. Ten budete mít neustále před očima, a všichni přece rádi děláme “fajfky” v to-do listech. I kdybyste se měli jen protáhnout nebo udělat pár dřepů, každý pohyb se počítá. Začít je většinou nejtěžší. Řekněte si, že budete cvičit jen pět minut, a poté určitě zvládnete alespoň dalších pět. Nebo víc!

Foto: Elite Daily, Mother Mag, Pinterest