-->

Týden módy v Tokyu

/ Monika Kolářová

Letošní velkolepé módní události začaly na americkém kontinentu, pokračovaly v Evropě a na malou chvíli se přesunuly do japonského, potenciálem ověnčeného Tokya, kde probíhal týden módy, jehož hlavním sponzorem je Mercedes-Benz.

Týden módy v Tokyu má na starost organizace Japan Fashion Week a probíhá tradičně dvakrát do roka, v březnu a říjnu. Mě osobně na první pohled zaujaly její tři slogany, ze kterých čiší přání do budoucna a obrovská touha se více prosadit:

  1. 1.      Stát se vstupní bránou pro celosvětový úspěch nových návrhářů.
  2. 2.      Stát se počátečním bodem pro spolupráci mezi návrháři, průmyslovou výrobou a oděvními prodejci.
  3. 3.      Učinit Tokio více módním a zábavným.

Letošní ročník probíhal ve dnech 17. – 23. března a kolekce podzim/zima 2013-14 na něm představila celkem 48 značek. Jedním z hostů byla i návrhářka Vivenne Tam, která předvedla své černočervené vábení hned v počátku týdne.

Kolekcí japonského týdne módy se většinou docela obávám. Nicméně již poněkolikáté za sebou jsem z mnoha modelů nadšená a lze poznat, že Asiatům nechybí ten správný tah na branku. Přesto jsem zaznamenala přehlídku, díky které mne tak trochu jímala hrůza, ale to je zase jiná pohádka a na výstřelky jsme přece v Japonsku zvyklí.

Značka Cotoo, již má na starost Shuzo Hayashi (v minulosti pracující např. pro Harrods a Old England) vsadila především na ženskost a romantický styl, ten okořenila důrazem na siluetu pomocí peplum topů a barevným pásků.

Mladík Motonari Ono sbírající své zkušenosti u Bora Aksu vsadil na jediné – výšivka, výšivka a zase jeho mistrovská výšivka. K té přidal volány, zajímavě řešené kabáty s výraznými zipy a působivý detail mašle.

Sara Arai a její značka araisara si bere za cíl vyjádřit propojení mezi tradiční orientální kulturou a módou. K tomu dopomáhají černé odstíny v kombinaci s barevnými prvky, transparentní materiály, zdobené rukávy i černobílé kombinace

Yasutoshi Ezumi, bývalý asistent v týmu zesnulého Alexandra McQueena, založil svoji značku v roce 2010. Snaží se vytvářet novinky ve vlastním a ojedinělém podání – černočervené kombinace, přepásání páskem či svetry s výraznými širokými límci.

Jotaro Saito kombinuje klasické a moderní pojetí. Výsledkem jsou zajímavá kimona různých střihů a barev, často vytvářeny metodou patch-work.

Nakonec bych ráda zmínila společnost Matohu, která mne zaujala použitím různých odstínů modré barvy a také pletenin v zajímavém mixu s kůží.


Foto: WWD; Facebook.com