-->

Udržitelná móda z české produkce na fotografiích ma sajských žen

/ Redakce

Fotografická výstava Odysea Masajů a stejnojmenná publikace dokumentují příběh masajských žen. Jejich snaha o osamostatnění a rovnoprávnost jsou spjaty s tradičními ozdobami, jejichž výroba stojí na použití tradičních českých perliček. Výstavou, která se 31. července otevřela veřejnosti v showroomu PRECIOSA Lighting se světový producent bižuterních komponentů PRECIOSA Traditional Czech Beads zapojuje do veřejného dialogu a podpory iniciativy Fashion Revolution.

„České perličky jsou nerozlučně spjaty se životy mnoha etnik po celém světě. Inspirativní setkání našich zástupců s mladou autorkou fotografií dokumentujících život afrických žen pracujících na projektu Red Tribe (Rudý kmen) a dětí z Masajské akademie, Vladiou Bajerovskou, navíc vyústilo i v realizaci knihy a výstavy fotografií Odysea Masajů,” doplňuje příběh Jaroslava Růžičková, produktová manažerka značky.

Výrobce PRECIOSA ORNELA je součástí Preciosa Group a patří mezi nejvýznamnější světové producenty sklářských výrobků od skleněných tyčí, tyčinek, technického a užitkového skla po všechny druhy skleněných perliček a perlí. Tradiční sortiment skleněných perlí a perliček rozvíjí pod značkou PRECIOSA Traditional Czech Beads, kterou zaručuje špičkovou kvalitu a široký sortiment tvarů, velikostí a barev.

VLADIA BAJEROVSKA  Maasai Odyssey at PRECIOSA Lighting 1

Vladia Bajerovská
Nežli se Vladia, původem ze Slovenska, usadila v Jižní Africe, procestovala Evropu a Dálný východ. V roce 2005 získala cenu „Oblíbená fotka poroty” (Judge’s Favorite) na výstavě International Travel Photograher. V roce 2006 se umístila v první třetině Commonwealth Photographic Award ve Velké Británii a v roce 2007 byla jedna z finalistů Photographer of the Year (UK) v Kategorii cestovního portfolia (Travel Portfolio Section).

Fashion Revolution
Fashion Revolution je nadnárodní hnutí, jež se snaží prosadit, aby móda byla krásná nejen zvenku, ale také zevnitř! Toto hnutí si celoročně klade za cíl zvyšovat povědomí o problematice neetické výroby v módním výrobním řetězci a vyzývat značky k větší transparenci. Pokud bychom všichni věděli, v jakých podmínkách byl produkt vyroben, možná bychom zvážili jeho koupi, možná bychom si dokonce přáli zaplatit více. Právě toto hlubší propojení a probuzení “lidských bytostí” schovaných za “konzumenty” je cílem Fashion Revolution. Záměrem je edukovat principy vedoucí k etickému chování a ekologické odpovědnosti nejen u výrobců, ale i spotřebitelů.

Výstava stále ještě probíhá do 4.9. v showroomu PRECIOSA Lighting, Jáchymova 26, Praha 1.

Foto: Archiv firem