Fitspo: Jak cvičit kdekoli a úplně zdarma?

/ Tereza Spilková Foto: babeswhohustle.com

Většina z nás už asi boj za letní postavu dávno začala, někdy je ale obzvlášť obtížná ta část, kdy musíte cvičit často a pravidelně. Zůstanete déle v práci, jste unavení nebo jdete večer na víno s přáteli a z plánovaného cvičení nakonec nic není. Pokud navíc nechcete chodit do posilovny, cvičit pravidelně je ještě těžší. Máme pro vás naše doporučení, jak cvičit kdykoli, kdekoli a úplně zadarmo.

Schody

Jaký hlavní fitness trik mají snad všichni fit lidé světa? Chůzi do schodů. To, že pro naší postavu může být zázračná i obyčejná chůze do schodů, jsme slyšeli již mnohokrát. Něco na tom tedy určitě bude. Na výtahy zapomeňte a vemte to po schodech. Je to zdarma, schody jsou téměř v každé budově a navíc si ani neuvědomíte, že cvičíte. Vaše nohy a zadek vám poděkují, uvidíte.

Chůze

Chůze je pro člověka ten nejpřirozenější pohyb. Pokud tedy neholdujete běhu, zkuste chodit pěšky. Je to nesmírně účinné a navíc můžete chodit z práce i do práce, na pracovní i soukromé schůzky, nemusíte se převlékat, ani příliš řešit obutí. Prostě vyražte tak, jak jste. Stáhněte si do telefonu krokoměr a zkuste se každý den dostat ideálně na 10 000 kroků. Pokud se vám to nepovede, nevadí, hlavně se pokuste chodit každý den co nejvíce to půjde. Chůze je totiž pro pohybový aparát nesmírně zdravá, obzvlášť po dni prosezeném v kanceláři.

Zatahování břicha

Pokud toužíte po pevném a plochém břiše, nemusíte se hned vrhat na sklapovačky. Zkuste si při chůzi i sezení hlídat břicho. Břišní svaly jsou totiž důležité pro zdravé držení těla a zdravá záda, především pro spodní, křížovou, oblast zad. Němelo by být vyvalené, měli byste ho mít neustále vtažené dovnitř. Pokud budete dodržovat správné držení těla, poděkují vám jak břišní svaly, tak vaše záda. Během dne k tomu ještě zkuste břicho občas stahovat a při zvedání se natočte vždy mírně na stranu. Na tenhle trik přísahá spousta modelů a modelek.

Kolena k sobě

Jaké je další problematické místo? Vnitřní strana stehen. Tato část se obzvlášť složitě posiluje a mnoho lidí často trápí. Jestli patříte mezi ně, zkuste si při sezení tlačit nohy k sobě. Ne příliš silně. Klidně při cestě tramvají nebo autobusem se snažte kolena tlačit proti sobě. Uvidíte, že výsledky budou vidět raz dva.