Také vás trápí letní deprese? Zkuste naše tipy!

/ Tereza Spilková Foto: Janni Delér

Na léto se většina z nás těší skoro celý rok. Teplo a sluníčko nás dobíjí energií na celý zbytek roku, opálíme se, můžeme být pořád venku, grilování, moře, setkávání s kamarády. Léto je ale také paradoxně obdobím, kdy se spousta lidí cítí nejhůře. Příliš velké horko a neustálé slunce jsou vyčerpávající, Vysoké teploty způsobují únavu, a to jak fyzickou, tak psychickou. A navíc, spousta lidí má z volna a dnů nicnedělání spíš osypky než radost.

Díky období dovolených je to navíc i v práci většinou pořádná nuda, kolegové jsou rozlítaní po světě, stejně tak vaši přátelé a rodina. Pokud tak zrovna musíte sedět v kanceláři, počítáte každou minutu a máte pocit, že se zblázníte, naprosto vás chápeme. Nejste v tom sami. Podobné pocity zažívá v létě většina z nás.

Jak se tedy vyhnout letním depresím?

1) Chlaďte se

Choďte do bazénů, na koupaliště a k rybníkům. Tam se ochladíte a zpomenete na chvíli na všechen stres. Horko často způsobuje pocity podráždění nebo úzkostí, choďte se chladit jak nejčastěji to půjde. Jestli neradi chodíte do bazénů, dejte si alspoň doma studenou sprchu.

2) Dejte si úkoly

Jestli patříte mezi ty, kteří během dovolené spíše trpí, než že by si ji užívali, zkuste si dát i na dny volna nějaké úkoly. Například pokud jedete k moři, vezměte si s sebou knihy, které jste chtěli už dávno dočíst. Dovolená je ideální čas jak dohnat některé resty. Budete mít pocit, že jste produktivní a něco děláte.

3) Choďte ven až v podvečer

Horko a slunce vás ničí? Pak asi budete na těch několik horkých měsíců přenastavit svůj režim. Jestli jste svyklí například chodit běhat nebo na procházky, posuňte si tyto aktivity až na večer, kdy je chladno. Přes den na sebe buďte mírnější a nepřepínejte se.

4) Pijte

Hydratovat, hydratovat, hydratovat. To je hlavní pravidlo pro horké dny. Pijte hodně vody, nedostatek tekutin způsobuje únavu a bolest hlavy. Pozor na to.

5) Těšte se

Dělejte si každý den něčím radost. Třeba si zajděte na ledovou kávu nebo si kupte novou knížku. Jestli na víkend plánujete grilování u bazénu, můžete si celou akci plánovat během týdne, zabavíte se a budete se mít na co těšit.

6) Buďte ve stínu

Jestli jste citliví na slunce, určitě zůstávejte ve stínu. To ale neznamená, že byste si měli nechat ujít některou z letních aktivit, právě naopak. Choďte ven, jen noste klobouk nebo kšiltovku a bude vám fajn.

7) Vytřiďte si vše

Léto je skvělé období pro nové začátky. Můžete začít třeba u svých skříní, které nikdy neotevíráte. Projděte si věcmi, vyházejte co nepotřebujete a vše vytřiďte. Uvidíte, že vám potom bude mnohem lépe, protože čím méně věcí máte, tím lépe se cítíte.