Ze všech parfémů na světě, Chanel N°5 i přes svůj věk zůstává unikátní. Tato vůně, kterou vytvořila sama zakladatelka značky Coco Chanel v roce 1921 se stal synonymem luxusu a doplňku pro významné společenské události. Většina z nás si asi vybaví jeho jantarovou barvu a květinovou vůni, co se ale skrývá za ní?
Moderní žena
Návrh na vytvoření parfému napadl Coco Chanel na setkání s ostatními spolupracovníky značky Chanel v Monte Carlu. Ihned poté se Coco spojila s výrobcem parfémů a chemikem Ernestem Beauxem. Úkol byl jasný, vytvořit vůni, která bude zachycovat nejen styl a osobnost slavné návrhářky, ale i moderní styl 20. let a především smyslnost moderní ženy. Proto vznikl parfém, který se svou svůdností a zároveň květinovým nádechem lišil od všech ostatních.
Proč N°5?
Jedná se o pátý vzorek, který Beaux prezentoval Coco a který vybrala jako finální. Podle toho a především i díky jednoduché zapamatovatelnosti a minimalismu dostal parfém jméno N°5.
Srdce parfému
Základ, neboli srdce, parfému tvoří ylang-ylang sklizený z Madagaskaru a Mayotte, květy šípkových růží, které kvetou pouze tři týdny v roce a jasmín z Grasse. Na vytvoření 1,5 kg základu parfému – koncentrovaného, aromatického oleje, který se pak dále zpracovává – je potřeba přibližně jedna tuna květů.
Válečný boom
Během Druhé světové války v roce 1944 stáli američtí vojáci v tehdy rozvolněné Paříži fronty na tento již proslulý parfém, aby jej mohli přivést svým ženám domů.
Nejdražší na světě
Pravděpodobně jednu z největších reklam udělala parfému Marilyn Monroe, která prohlásila, že spí oblečená pouze do pár kapek N°5. V roce 1969 přišel Chanel s první televizní reklamou, která měla scénář a také byla v té době s nejdražší na světě. Od té chvíle natačí reklamy, neboli malé filmy, se známými celebritami každý rok.