10 pravidel pro štíhlejší postavu a lepší zdraví

Zdraví a rovnováha

Kdo by nechtěl sršet zdravím a moci se při tom chlubit skvělou postavou. Existuje celá řada diet a doporučení, jak získat lepší postavu, ale také zlepšit své zdraví. V tomto článku se dozvíte deset základních pravidel, které vám pomohou zhubnout či se udržet v kondici, ale také vám zlepší zdraví. Stanete se tak odolnější vůči onemocněním a budete zářit energií.

 

1. Zdravé a nezpracované potraviny

Prvním pravidlem je samozřejmě strava a zdravé stravovací návyky.

Pokud není vaším cílem se držet striktních jídelníčků nebo si zapisovat a vážit každé jídlo, zkuste zařazovat do svých jídel nezpracované a zdravé potraviny. Nevynechávejte žádnou z makroživin, které tvoří sacharidy, bílkoviny a tuky. Pro dosažení lepších výsledků budete samozřejmě muset mít přehled, kolik kalorií během dne sníte. Můžete si pro začátek vše počítat a s postupem času zjistíte, že už vše máte v oku a počítání ani zapisování není třeba.

V případě, že již štíhlí jste či vám jde primárně o lepší zdraví, stačí jíst kvalitní a nezpracované potraviny.

2. Dostatek vitamínů a minerálů

Většina populace trpí nedostatkem vitamínů a minerálů.

Vitamíny a minerály sice najdeme v potravinách, ale doporučené denní dávky bývají často vyšší než dokážeme přijmout ze stravy. Navíc potraviny a zelenina s ovocem kupovaná v supermarketech nebývá kvalitní a má také méně živin, tedy také vitamínů a minerálů.

Proto je důležité se zamyslet nad pořízením doplňků stravy. V dnešní době není problém sehnat kvalitní doplňky stravy s dobrou vstřebatelností. Podpoříte tak své zdraví a jednou si za toto rozhodnutí poděkujete.

3. Vynechání sladkého a fast foodu

Mnohým lidem stačí vynechat sladké a přestat navštěvovat rychlá občerstvení a brzy vidí výsledky s ubývající váhou.

Pokud jste zvyklí si každý den dopřát sladkou snídani a sladký dezert po obědě a sem tam zajdete na hamburger, vynecháním můžete svůj kalorický příjem snížit o dost výrazné množství, což povede k úbytku na váze.

Například takový sladký dezert může mít 400 až 600 kalorií, pokud si takové dezerty dáte dva během dne, jste rázem na 1000 kaloriích. Což je pro někoho polovina denního příjmu kalorií.

4. Omezení slazených nápojů

Dalším tipem a pravidlem pro dosažení lepších výsledků a lepšího zdraví je vynechání slazených nápojů.

Opět se může váš kalorický příjem výrazně snížit, pokud si odpustíte slazené nápoje a vyšlehaná lattéčka s velkým obsahem cukru.

Často lidé zapomínají, že také nápoje mají kalorickou hodnotu. Navíc slazené nápoje nejsou nic zdravého, obsahují velké množství cukru, ale žádné živiny.

5. Deset tisíc kroků každý den

Od stravy se dostáváme k pohybu.

Nemusíte se každý den dřít v posilovně, pokud si chcete pouze zlepšit kondici, zdraví a shodit přebytečné kilogramy.

Zkuste se zaměřit na chůzi a ujít každý den deset tisíc kroků. Chůze je nejpřirozenější pohyb pro člověka, spalujete při chůzi kalorie, ale také zlepšujete zdraví kostí a své trávení.

Uvidíte, že pokud každý den splníte určitý počet kroků, ponese to své výsledky.

6. Pohyb během dne

Kromě kroků se zaměřte také všeobecně na pohyb. Snažte se hýbat během dne.

I při vaření a uklízení spalujete kalorie, ale také každý pohyb vede k lepšímu zdraví. Proto neseďte každý den doma, ale hýbejte se.

Práce na zahradě, hry s dětmi či úklid a vaření vám prospějí nejen vám, ale také ostatním.

7. Sport

Zařadit můžete také jakýkoli sport.

Stačí si najít takovou fyzickou aktivitu, kterou budete dělat s radostí. Sportovat nemusíte každý den, ale jednou týdně bohatě stačí. Můžete se jet projet na kole či na bruslích, zahrát si kolektivní sporty či navštívit fitness centra. Možností je mnoho a je jen na vás, co si vyberete.

8. Pitný režim

Pitný režim je pro naše tělo a zdraví důležitý.

Snažte se vypít alespoň dva litry čisté vody během dne. Do pitného režimu můžete započítat také ovocné, zelené či bylinkové čaje.

Pokud nemáte v oblibě čistou vodu, zlepšete její chuť pomocí máty a citrusových plodů. Ti, kteří mají problém vypít takové množství během dne, by si měli připravit jakoukoli láhev a mít ji pořád u sebe a na očích.

9. Mentální stav

Také psychický, mentální stav je důležitý.

Dělejte si každý den také čas sami pro sebe. Vezměte svou oblíbenou knihu, běžte na procházku či si pusťte oblíbenou hudbu. Snažte se být také v mentální pohodě. Psychický stav úzce souvisí s naším zdravím.

Proto bychom se měli věnovat a starat se nejen o naše tělo zvenku, ale také zevnitř. Krmit ho nejen kvalitním jídlem, ale také kvalitními a pozitivními myšlenkami a naladěním.

10. Studené sprchy po ránu

Studené sprchy mohou přispět k lepší imunitě, ale také jsou prevencí proti kardiovaskulárním onemocněním.

Začněte zařazovat studené sprchy po ránu, překonejte sami sebe a uvidíte, že po nějaké době to ponese své výsledky.