Jakoby všem chtěla česká Grand designérka roku 2012 dokázat, že na jarní týden módy je příliš brzy, protože nestačí kolekci dokončit, a tak ji provede ve stylu i pod názvem Work in Progress. To, co však zdálky vypadalo jako nastehované klopy, se po bližším zkoumání ukázalo jako miniaturní písmo – pravděpodobně z počítače Štěpána Malovce. Stejně jako by k tomu nabádala stehovka, i nápisy „do not wear“ či „pre-production sample“ se na oko snaží zabránit v nošení.

Hana využila zavedených metod tvarování i práce s materiálem. Splasklé tvrdé střihové bubliny kolekcí předcházejících zimní Panto.No zůstaly v podobě lámajících se záhybů, objevily se i řasený úplet a hedvábí, kterým k „vysněnému efektu“ pomůže jen trocha času. S detaily si pak Hana pohrála zajímavěji. Například hmotu některých vršků příjemně narušovala nedošitá manžeta. Barevnost zůstala – jak jinak – černá, bílá a tělová.

„Problém“ stejnorodosti, který by se dal Haně vytýkat, ještě umocnilo sestavení čtvrtečního programu. Před ní se ukázaly čtyři hranice pokoušející studentky. Avšak potlesk, který provázel závěr přehlídky, jasně značil, jak na něj nahlíželo přítomné publikum. Vidělo ho jako klad.

Absence čehokoliv jiného a neokoukaného totiž naopak přitahuje zákaznice, které se snadno ztotožní s celkovým konceptem, zamilují si provedení a využijí použitelnost. Pokud tak Haně plán vychází, proč by ho měla měnit?


Foto: Hermina.cz