Ve výlohách obchodu Dior se aktuálně otevírá hned několik dveří: velké pro figuríny a malé pro panenky. Jejich úkolem je vás doprovodit co nejblíže k prahu magické řady na jaro/léto 2013, do kterého vás vskutku čarovně lákají. A jakmile otevřete hlavní dveře, zjistíte proč.

Po osmi letech stálé podoby prošel v loňském roce butik přestavbou. Jako dámská silueta v roce 1947, obchod získal také svůj „New Look“. Interiér mixující dekorativnost 18. století a současnou glamour estetiku však vyšperkoval Peter Marino.

V prvním patře jsou vystaveny kabelky, šátky a šperky, kterým se budeme věnovat v následujících článcích. Rovnou sejdeme po majestátních bílých schodech obklopených okenními tabulkami promítajícími obrazy zahrady, přičemž už na prvním stupínku můžeme pozorovat, co se odehrává dole. Postupně tak vcházíme do prostoru kloubícího skutečné umění s bezchybnými krejčovskými schopnostmi.

Ještě než si začneme vybírat oděvy, můžeme se z jednoho z přítomných sofá kochat industriálním „obrazem“ britského výtvarníka Phillipa Bradshawa, jenž výsledného vzhledu díla dosáhl spojováním a vrstvením různobarevných krejčovských háčků.

Spodní prostor pak z větší části zabírá kolekce Rafa Simonse na jaro/léto 2013. Na výběr je velmi vyvážený poměr elegantních kalhotových kostýmků, uvolněnějších šatů i večerních rób. Plisování, které protíná jako jeden z hlavních prvků celou řadu, najdete jak na pracovních kompletech, tak i na „koktejlech“ využívajících lesku a tvárnosti organzy. Právě tento zvláštní materiál, s nímž není lehké pracovat tak, aby nevypadal lacině, však dodává šatům vzdušnost a zároveň hravost.

Oděvy jsme prozkoumaly, ale butik Dior ještě neopouštíme. Příště v prvním patře ještě zůstaneme a zblízka se podíváme na boty i šperky, opět vystoupáme po překrásných schodech, okolo nichž se rozprostírají záhony s růžemi a na chvíli se zastavíme u kabelek, vůní a drobných doplňků.


Foto: Kamila Písaříková