Ohleduplnost je cool

Každým rokem módní průmysl zneužívá kvůli produkci mohéru, peří a kašmíru nespočet koz, hus nebo kachen. Cílem je uspokojení neuvědomělých zákazníků, což se ale Asos snaží změnit. Od ledna 2019 už žádný z těchto materiálů společně s hedvábím nebude možné v internetovém obchodě zakoupit. Kožešiny značka zakázala už dávno, a místo toho propaguje umělou verzi, která je od té pravé téměř k nerozeznání.

Asos jde příkladem

Nejen, že Asos principy udržitelnosti aplikuje na sebe, ale snaží se i své znalosti předat ostatním návrhářům. Na začátku letošního roku oznámila značka spolupráci s Centrem pro udržitelnou módu, které je součástí prestižní školy London College of Fashion. Společně vytvořili vzdělávací kurz s přednáškami a workshopy vysvětlujícími koloběh oblečení a nabízejí inovativní řešení, aby móda zůstala v oběhu co nejdéle.

Žádné retušování

V loňském roce vzbudil internetový obchod pozornost fotografiemi modelek s viditelnými znaménky a striemi. Přestože je s podivem, kolik překvapení může vyvolat pouhá přirozenost, v prostředí módního průmyslu šlo o odvážný krok. Velká vlna pozitivních reakcí na sociálních sítích navíc ukázala i ostatním značkám, že retuš neznamená sympatie zákazníků.

Móda pro všechny

Asos neusíná na vavřínech, a proto letos představil další novinku – kolekci oblečení pro hendikepované. Jde například o festivalovou pláštěnku navrženou speciálně pro vozíčkáře. Hvězdou kampaně a zároveň poradkyní se stala paralympijská sportovkyně Chloe-Ball Hopkins. “I lidé s postižením chtějí vypadat stylově”, vysvětlila. Značka tak pomalu boří stigmata, která se tvoří okolo lidí se speciálními potřebami. Jen tak dál!