Knihu si vzaly na starost dvě dámy – Vanessa Friedman, módní editorka Financial Times a Alessandra Arezzi Boze, módní historička a kurátorka nadace Emilio Pucci.

Dílo, které se rozhodly společnými silami napsat, je založena především na informacích z archivu této nadace a zachycuje dechberoucí eleganci a drama této unikátní značky. Kniha dokumentuje, jak se během 50. let z malého italského obchůdku sídlícího na turisticky vyhledávaném ostrově Capri stalo mocné impérium vlastnící přes 50 butiků po celém světě.

Dočtete se informace ohledně toho, že se jako jedni vůbec z prvních zaměřili na prodej sportovního oblečení, doplňků, interiérový design a především pop-art potisky. Stejně tak v knize najdete stovky fotografií, kreseb, slavných potištěných šátků a zachovalé rodinné fotografie.

Během podepisování knihy vysvětlovala Vanessa, co nejspíš stojí za nadčasovostí této značky: „Je to vážně všechno o postoji, na rozdíl od nějakého specifického stylu. Jejich móda není vůbec o siluetě, ale o způsobu existence ve svých oděvech, o svobodě, kterou cítíte, když se v oblečení můžete snadno pohybovat a cítit se tak dobře.“

Touto strategií se v minulém století nechala omámit např. Marilyn Monroe či Jacqueline Kennedy. Dnes si tuto neustálými inovacemi procházející značku oblíbila např. Victoria Beckham, Elizabeth Hurley a zpěvačka Kylie Minogue.

Kniha se nabízí ve 4 různých designových provedením, všechny obálky reprezentují vzory z minulých kolekcí. Čtenáře potěší 416 stran nádechu historie a umění, které koupíte za 69,99 dolarů.

Foto: nymag.com