Burberry

„Tohle jsem já v patnácti letech,” prohlásil kreativní ředitel Christopher Bailey po přehlídce, která byla grandiózním finále jeho 17letého působení u britského labelu Burberry. „Kolekci jsem pojmenoval Čas – byla o minulosti, přítomnosti a budoucnosti značky Burberry,” dodal.  Při vytváření kolekce se inspiroval vším, co bylo kolem něj a vrátil se zejména do 80. a 90. let k britské pouliční kultuře. Dalším důležitým prvkem se stala oslava práv LGBT komunity, jíž znázorňovaly barvy duhy. Christopher Bailey nasadil se svou finální kolekcí laťku velmi vysoko a v labelu trvale zanechal svůj nezaměnitelný odkaz.

 

Dior

V březnu 2018 bylo oficiálně oznámeno, že po 11 letech opouští svou funkci kreativní ředitel Dior Homme, Kriss Van Assche. Designér chytře propojil streetwear vlnu s klasickým elegantním Diorem, což se ukázalo být správnou volbou, prodej pánských kouskl totiž významně stoupl. Finální podzimní a zimní kolekce 2018 byla plná klasických sak přímo typických pro Dior, ale i sportovně laděných modelů pro mladší publikum. Van Assche se vrátil do 90. let – vrstvení krátkých rukávů přes dlouhé a nechyběla ani džínovina a polo trika. Kris Van Assche nyní kreativně vede Berluti.

 

Louis Vuitton

Finální kolekce kreativního ředitele pánské divize Louis Vuitton se nesla ve velmi přátelském a nostalgickém duchu. „Myslel jsem si, že tohle bude pěkný způsob, jak odejít,” vysvětlil Kim Jones, který má momentálně za sebou premiéru v Dior Homme. Kolekce byla plná streetwear kousků, což je nyní velmi populární trend, který si oblíbila široká veřejnost. V závěru přehlídky se po Jonesově boku objevila topmodelka Kate Moss a Naomi Campbell, přehlídka tak skončila vskutku legendárně.

 

Lacoste

Francouzský sportovní label Lacoste opustil Felipe Oliviera Baptista, který převzal kreativní vedení značky v roce 2010. Jeho závěrečná kolekce v sobě nesla poselství, které rozhodně stojí za to zmínku. Ve svých poznámkách Baptista popsal příběh, jak René Lacoste pomáhal s rodinou a ostatními spolupracovníky při výstavbě 125 akrů lesa během 2. světové války. Jedním z hlavních důvodů, proč rodina vysadila les, bylo, aby zachránila své zaměstnance od vynuceného deportu do nacistického Německa. Kromě uctění tohoto poselství kolekce představila nová loga a motivy, které vznikly ve spolupráci s charitativní organizací IUCN. V designech se tak objevilo deset extrémně ohrožených zvířat, mezi něž patří například sviňucha kalifornská, nosorožec jávský či kondor kalifornský. Felipe Oliveira Baptista se snažil touto poukázat na problémy dnešních dnů a rozloučil se vskutku velkolepě.

 

Céline

Hned první přehlídka Phoebe Philo pro Céline v roce 2010 předznamenala, že není jen obyčejnou návrhářkou. Dokáže totiž perfektně vystihnout, co žena chce. Všechny proto překvapil neočekávaný odchod Philo z labelu a její finální Pre-Fall 2018 kolekce. Ta se může pochlubit nejen dokonalou kombinací lehkých materiálů, ale i širokým spektrem barevných odstínů, které v podzimní sezoně rozhodně zafungují. Se svou poslední kolekcí Philo rozhodně nešlápla vedle, když představila čistý průřez svou dosavadní desetiletou tvorbou pro Céline. Bravo!