Dcera realitního magnáta Donalda Trumpa a bývalé české lyžařky Ivany Trump, Ivanka, vede svoji značku od roku 2010. Začínala se šperky, pokračovala přes kabelky a boty, o dva roky později už zavedla kolekce ready-to-wear. Na příští rok plánuje Ivanka sluneční brýle a bytové doplňky. Teď ale přišla s novou řadou kabelek, kterou bude jako první exkluzivně prodávat obchodní dům Bloomingdale´s.

Značka je téměř neskutečně úspěšná. V sortimentu ji má hned několik obchodů jako The Bay, Lord & Taylor nebo Nordstrom, celkové výdělky dosahují částky 325 milionů dolarů. Impérium se rozrůstá, Ivance klientky trhají ruce. Jaká to pohádka.

Jenže příběh má malý háček. Nic z Ivančiny tvorby není tak úžasné, aby to zákaznice nakupovaly jen proto, že se jim kousky líbí. Prostě jde o jméno, o značku. V některých kruzích zní to Ivančino lépe než Michael Kors nebo Coach, jejichž produkty jsou cenově i designově srovnatelné.

Mimochodem o tom, že se vzhled Ivančiných kolekcí někdy až nápadně podobá pracím jiných návrhářů, svědčí žaloba z roku 2011, kterou na značku podala společnost Dereka Lama. Ivanka Trump (tedy spíš její návrhář obuvi) prý tenkrát okopírovala Lamovy páskové klíny.

Ale už pojďme k nejnovější kolekci kabelek: Ivanku prý ovlivnila architektura a šestiúhelníky připomínající její šperky. Na taškách jsou výjimečné také kovové detaily a hadí i krokodýlí kůže. Pozor, v Ivančině zoo nechybí ani leopard.

A teď zcela vážně. Soubor je líbivý, univerzální a snad i kvalitní. Navíc vhodný pro ty, kdo chtějí přispět pohádkově bohaté dcerušce. Ivanka Trump totiž plánuje investovat do rozvoje internetového prodeje. A možná přibude i linie hodinek a kosmetiky, tedy přesně to, co svět už tak dlouho nutně potřebuje.

Foto: Archiv firem