effective2

1) Vše je o prioritách

Napište si vždy před spaním seznam všeho, co musíte druhý den udělat. Na první místo napište to nejdůležitější. Ujasněte si svoje priority. Vše, co prostě musíte, udělejte hned jako první věc ráno.

2) Neztrácejte čas nad hloupostmi

Z deseti minut na Instagramu se často stane celá hodina? Pak si musíte lépe hlídat svůj čas. Važte si ho a neplýtvejte s ním na hlouposti. Nemusíte přeci vidět fotku každé kávy, štěněte, Kim. Dovolte si Instagram jen za odměnu. Například když odpovíte na všechny emaily a uklidíte kuchyň, budete ze sebe mít mnohem lepší pocit.

3) Neodkládejte

Na email odpovězte hned, jak si ho přečtete. Nic neodkládejte. Pokud si myslíte, že za hodinu vymyslíte lepší odpověď, vězte, že z hodiny se díky vašemu odkládání může snadno stát i týden.

effective4) Napište si seznam

Vše, co musíte udělat, si zapište na seznam. Nebudete tak nad tím muset přemýšlet, papír převezme zodpovědnost za vás.

5) Nebojte se povinností

Musíte obrátit svůj pohled na věc. Někdy, když se nám do něčeho nechce, máme tendenci si myslet, že je daná věc ještě složitější a náročnější, než doopravdy je. Nedělejte si z povinností a úkolů problémy. Naopak přistupujte ke všemu s radostí a za dobře odvedené úkoly se vždy odměňte.

6) Vstávejte dřív

Jednou z nejproduktivnějších hodin je podle nových výzkumů údajně čtvrtá ranní. Nikdo vás neruší, emaily vám nechodí, máte čas jen pro sebe. Vstávat takhle brzo ale rozhodně nemusíte. Stačí, když vstanete dřív než ostatní. I hodinka může váš den nastartovat tím správným směrem.

effe7) Už žádné nechce se mi

Jeden z nejčastějších důvodů proč věc nedělat, nechce se vám. Zkuste si ale vždy připomenout, proč je pro vás daná věc tolik důležitá a proč ji chcete udělat. Jak praví známé pravidlo, udělat byste měli přesně to, co se vám chce dělat nejméně.

8) Nenechte se rozptýlit

Když něco děláte, dělejte to na sto procent. Nenechte se nikým rušit. Nařiďte si na budíku hodinu, a dokud nezazvoní, od rozdělané práce neodcházejte. Pak se dvacet minut projděte, protáhněte, přečtěte si emaily, pak se ale zase na hodinu vraťte k práci.

effective39) Oblékněte se

Tohle je obzvlášť důležité, pokud pracujete z domova. Nebuďte celý den v pyžamu, učešte se, oblečte si něco hezkého, ale pohodlného, a jděte na to.

10) Networking

Raďte se s kolegy, rodinou, přáteli. Nemusíte vědět všechno a nemusíte být vždy nejlepší. Pokud budete spolupracovat posílí to vaše sebevědomí a zvedne vaši hodnotu v očích druhých.

Fotky: Pinterest, eirinkristiansen.com