Za vznik Bentley může hliníkové těžítko

Za zrozením legendární značky Bentley stojí bývalý motocyklový závodník Walter Owen Bentley. Ten spolu se svým bratrem prodával na počátku minulého století francouzské automobily a ke vzniku jeho vlastní společnosti přispěla malá hliníková náhoda.

V roce 1913 byl na pracovní návštěvě ve francouzské automobilce a všiml si hliníkového těžítka. Hlavou mu problesklo, že takový lehký kov by mohl být skvělým materiálem pro výrobu lehčích pístů místo běžně užívané litiny. Následovala výroba prvních hliníkových pístů, které poté Bentley využilo v rotačních leteckých motorech během 1. světové války.

Jak to bylo dál

W. O. Bentley měl v hlavě vizi automobilu, který bude nejlepší ve své třídě. V roce 1919 si proto nechal zaregistrovat svou firmu s názvem Bentley Motors a usilovně pracoval na zhmotnění svého snu. Téhož roku předvedl prototyp podvozku, který byl následně využit pro konstrukci prvního vozidla značky Bentley. Model s označením 3 Litre dorazil na automobilový trh v roce 1921 a velmi rychle si získal respekt a popularitu nejen u zákazníků, ale také na závodních tratích. První ikonické bentley totiž zvítězilo v legendárním 24hodinovém závodu v Le Mans.

Bentley Boys

Bentley Boys vám možná evokuje název jakési chlapecké pěvecké skupiny. Jedná se však o muže, kteří se významným způsobem propsali do vývoje celé značky i jednotlivých vozidel. Vše začalo příchodem Woolfa Barnata do Bentley Motors. Sám si pořídil třílitrové bentley a vyhrál s ním hned několik závodů. V roce 1924 se rozhodl vložit své finance do rozvoje značky Bentley, a tak podpořil vznik nové generace ikonických modelů.

Kromě Barnata pak k Bentley Boys patřil také například sir Henry Birkin, který ve firmě působil jako konstruktér, nebo také automobilový závodník John Duff.