Jsou autonomní vozidla pro naši společnost bezpečná?

Plná automatizace vozidel. Krásná budoucnost plná inovací. Ale… Je to bezpečné? Stejně jako piloti, kteří velí vysoce automatizovanému letadlu, musí být na palubě všech osobních vozidel řidič, bez ohledu na úroveň jejich automatizace. Tento bezpečnostní standard by měl být zachován jako reakce na velice rychlý a ukvapený vznik převážně neregulovaných technologií autonomních vozidel (AV).

Žádná úroveň automatizace nemůže plně nahradit řidiče autobusů, vlaků nebo například dodávek, kteří dokáží včas a hbitě reagovat a také předvídat. Navíc zajišťují přístupnost pro osoby se zdravotním postižením a starší osoby, stejně tak v této době pandemické krize navíc zajišťují bezpečí pro všechny cestující. Je třeba také upozornit na to, že jsou k takovým situacím plně školeni. Někteří v technologickém průmyslu tvrdí, že mohou eliminovat lidského operátora v “plně” autonomních vozidlech. To je ale nebezpečná myšlenka, kterou Kongres v USA a Bidenova administrativa musí smést ze stolu. Pracovníci v dopravě jsou odhodláni být v přední linii vyvíjejících se dopravních technologií. Inovace je pro nás způsob života, po desetiletí jsme pomohli implementovat systémy nové generace do vozidel. Bohužel to, co dnes vidíme, není pokrok a inovace, je to pouze šíření neprokázaných, špatně regulovaných vozidel bez řidiče. Je hodně co zdokonalovat, aby to mohlo být považováno za bezpečné a spolehlivé. Technologické a korporátní zájmy, které zaplavují komunity těmito vozidly, jednoduše nejsou drženy v nejvyšších bezpečnostních standardech nebo čelí přísnému federálnímu dohledu a vymáhání. To vše se musí změnit.

zdroj: istock

Jde jen o zisk

Obchodní aktivity průmyslu s autonomními vozidly (AV) jdou za jedním jediným cílem. Společnosti se předhánějí v prodeji a zisku, aniž by čelily řádné federální regulační kontrole nebo splňovaly důležité standardy transparentnosti bezpečnostních údajů. Tyto společnosti se vyhýbají konverzaci o tom, zda jsou jejich AV technologie bezpečné, podkopávají uživatele dopravy nebo veřejný zájem anebo škrtají dobrá pracovní místa v oborech. Břemeno je na nich, aby výrobci AV prokázali svou hodnotu.