Přestože v porovnání s ostatními zeměmi není objem indického trhu s luxusním zbožím tak vysoký, není radno ho podceňovat. Podle odhadů společnosti Bain & Co. Jde o částku šest miliard dolarů. Lidnatá země si je toho vědoma, na setkání Mint Luxury Conference tak vystoupil i tamní ministr průmyslu a obchodu Anand Sharma, který zdůraznil, že jeho stát je na vysokou módu připraven.

Většinu objemu indického trhu naplňuje prodej automobilů, přičemž šperky, hodinky a oblečení tvoří sumu kolem 1,5 miliardy dolarů. Částka se přitom každý rok zvětšuje o 15 až 20 procent. „Je důležité pochopit, že pokud se Indie vyprofiluje jako trh, je také bohatou základnou zdrojů,“ řekl Sharma. Módnímu průmyslu by dal víc než jen prostory pro butiky.

Překážek má ale na své cestě jihoasijská země dost. Omezuje ji i od roku 2007 zablokovaná dohoda o volném obchodu, o které by se mělo opět jednat v polovině dubna.

Přestože některé značky mají už v Indii svá zastoupení, mnoho z nich stále se vstupem na její půdu otálí. Jednou z nich je i Gieves & Hawkes, brand zaměřený na pánskou kvalitní eleganci. Jedním z důvodů má být špatné zázemí. „Indie se od Číny liší. Museli bychom vědět, jak bychom zvládli zakázkovou výrobu, zajišťování produktů i distribuci. Myslím, že indická měna klesá. Chce Indie následovat styl známé ulice soustředěné na zakázky Savile Row?“ vyjádřil se ředitel společnosti.

Jiný pohled má značka Missoni, která v létě otevře první obchod v Novém Dillí a těší se, jak propojí tradice indického odívání se svými ikonickými kusy. Nebránila by se ani spolupráci s perspektivním lokálním návrhářem.

S jistotou se dá říci jen to, že v Indii nechybí zákazníci. Nyní jezdí nakupovat do zahraničí, a tím svoji zemi samozřejmě připravují o výdělky. Je nutné přivést jim značky až pod nos, čehož chce Indie dosáhnout během následujících dvou let. Zatím však svými 60 důležitými obchody nemůže ohrozit těch 1100 čínských.

Foto: Facebook.com