„Jsme velmi rádi, že díky podpoře Městské části Praha 7 můžeme náš projekt realizovat právě v prostorách Pražské tržnice v Holešovicích, a to konkrétně v halách 13, 17 a 11 a na jejich veřejném prostranství. Prezentace jednotlivých oděvních designérů se tak stane přirozenou součástí prostoru, který v následujících dekádách projde zaslouženou revitalizací a z kterého se stane živý areál slučující kulturu, gastronomii i obchod. Rovněž se těšíme, že budeme mít možnost zavést návštěvníky i do areálu nově zrekonstruované restaurace Šlechtovka v parku Stromovka,“ říká ředitel MBPFW Lukáš Loskot.

Areál pražské Holešovické tržnice, jež byla postavena mezi lety 1893–1895 podle architektonického návrhu architekta Josefa Sardínka, čeká v budoucích dekádách rekonstrukce. Ta by měla začít v letošním roce. Autorem urbanisticko-architektonické studie je kancelář CMC architects Víta Másla.

Fashion week se v minulosti odehrával například v barokním komplexu Clam-Gallasova paláce, kde sídlil Archiv hlavního města Prahy, v zásobovacích garážích a technickém zázemí OD Kotva nebo ve veřejnosti uzavřených prostorách karlínské Invalidovny či v areálu kláštera Gabriel Loci na pražském Smíchově.

„Mercedes-Benz Prague Fashion Week představuje Prahu jako atraktivní destinaci pro módní publikum. Akci se pravidelně daří přitáhnout pozornost mezinárodních médií, a zviditelnit tak Prahu jako centrum kreativity atraktivní zejména pro kulturně založené publikum. Prostřednictvím doprovodného programu se akce zúčastňují galerie, concept story a kavárny v jednotlivých městských částech, a za to si MBPFW podporu města zaslouží,“ říká Hana Třeštíková, radní hlavního města Prahy.

Současná situace ve světě i v České republice zásadně ovlivnila fungování a realizaci kulturních akcí. Změnám se nevyhnuly ani velké projekty, jako jsou mezinárodní fashion weeky, které se naučily na aktuální situaci reagovat a akce realizovat ve formátech typu open air přehlídky či online přenosy bez diváků.

Rovněž MBPFW bude na tyto změny reagovat. Pořadatelé průběžně sledují aktuální vládní nařízení, kterým budou realizaci akce přizpůsobovat. O připravovaném konceptu projektu budou návštěvníky, designéry, média i partnery akce průběžně informovat.