-->

Nové „originální“ kabelky Ivanky Trump

Pokaždé, když se do navrhování vrhnou známé osobnosti, máme pochybnosti. Kdo vlastně navrhuje, snaží se někdo pouze přiživit na slavném jméně nebo skutečně daná hvězda odhaluje svůj skrytý talent? V případě Ivanky Trump je odpověď jednoznačná.

Dcera realitního magnáta Donalda Trumpa a bývalé české lyžařky Ivany Trump, Ivanka, vede svoji značku od roku 2010. Začínala se šperky, pokračovala přes kabelky a boty, o dva roky později už zavedla kolekce ready-to-wear. Na příští rok plánuje Ivanka sluneční brýle a bytové doplňky. Teď ale přišla s novou řadou kabelek, kterou bude jako první exkluzivně prodávat obchodní dům Bloomingdale´s.

Značka je téměř neskutečně úspěšná. V sortimentu ji má hned několik obchodů jako The Bay, Lord & Taylor nebo Nordstrom, celkové výdělky dosahují částky 325 milionů dolarů. Impérium se rozrůstá, Ivance klientky trhají ruce. Jaká to pohádka.

Jenže příběh má malý háček. Nic z Ivančiny tvorby není tak úžasné, aby to zákaznice nakupovaly jen proto, že se jim kousky líbí. Prostě jde o jméno, o značku. V některých kruzích zní to Ivančino lépe než Michael Kors nebo Coach, jejichž produkty jsou cenově i designově srovnatelné.

Mimochodem o tom, že se vzhled Ivančiných kolekcí někdy až nápadně podobá pracím jiných návrhářů, svědčí žaloba z roku 2011, kterou na značku podala společnost Dereka Lama. Ivanka Trump (tedy spíš její návrhář obuvi) prý tenkrát okopírovala Lamovy páskové klíny.

Ale už pojďme k nejnovější kolekci kabelek: Ivanku prý ovlivnila architektura a šestiúhelníky připomínající její šperky. Na taškách jsou výjimečné také kovové detaily a hadí i krokodýlí kůže. Pozor, v Ivančině zoo nechybí ani leopard.

A teď zcela vážně. Soubor je líbivý, univerzální a snad i kvalitní. Navíc vhodný pro ty, kdo chtějí přispět pohádkově bohaté dcerušce. Ivanka Trump totiž plánuje investovat do rozvoje internetového prodeje. A možná přibude i linie hodinek a kosmetiky, tedy přesně to, co svět už tak dlouho nutně potřebuje.

Foto: Archiv firem