-->

Dior Resort 2014: Další skvosty Rafa Simonse

Raf Simons pokračuje novou kolekcí Resort 2014 v řadě šťastných prezentací. Od doby, co jako jeho nový kreativní ředitel módního domu Dior poslal na molo své první šaty, uplynulo už několik sezón. S každou další ale dává stále důrazněji najevo, že je mužem na svém místě…

Prvním Simonsovým výtvorem potom, co opustil značku Jil Sander, byla Couture na podzim 2012. Módní publikum tenkrát očekávalo něco diametrálně odlišného od Gallianových teatrálních přezdobeností, a skutečně se toho i dočkalo. Svoji první květinovou kolekcí změnil Raf Simons francouzský Dior ve značku zaměřenou na zákaznice vyznávající v současnosti tolik oblíbený minimalismus.

Jenže potom Belgičan trochu přitvrdil. Do jara/léta 2013, které momentálně najdete i v pražském butiku Dior, se dostala důraznější složitost. Barevná organza se mísila se saténovými pruhy, materiál splýval v asymetrických cípech, a navíc byla přidána nová kabelka Dior Bar. Další hlavní kolekce, podzim/zima 2013, experimentovala zase s pleteninou a využila zajímavosti raných děl Andyho Warhola.

Nový Resort 2013, který byl prezentován v Monaku, vizuálně nejvíce navazuje právě na aktuální letní kolekci. Opět využívá asymetrie a průhlednosti, skládá k sobě různobarevné plochy i sem tam nechá působit jemné plisování. Na rozdíl od organzy ale tentokrát Simons zkoušel pracovat s krajkou, které se dle vlastního vyjádření dříve raději vyhýbal. Nemyslel si, že by mohla působit „moderně“.

Když Simons nastupoval „k Diorovi“, všichni věděli, že se do kolekcí dostane minimalismus. Belgický designér s ním pracovat umí, a to nejen díky zkušenostem z Jil Sander. Prokazuje se to zejména u kousků, které nějak alternují ikonické modely z historie značky, jako jsou saka či kalhotové kostýmky. Zároveň však dokáže „minimalisticky“ a s neskutečnou lehkostí uklidit všechen ten nepořádek v podobě různorodých vzorů, textur i těch nejtitěrnějších detailů tak, aby celek nepůsobil jako obrovský kýč.

Snad je to tím, že Simons stříhá relativně drobné siluety, takže se všechen rozruch rozloží na malé ploše, a možná je to také tím, že je jeho tvorba stále osvěžující a současně tak automaticky bezchybná.  Ať tak či tak, Raf Simons do čela Dioru zkrátka patří.

Foto: WWD