-->

Krok za krokem aneb shoďte chůzí přebytečná kila

/ Michala Bradová

Chůze je ten nejpřirozenější pohyb, který můžeme provozovat každý den. Možná ani netušíme, jak zbytečně si škodíme, když se všude necháváme vozit. Pravidelná chůze totiž pozitivně působí na náš organismus a podporuje zdraví. Chcete zhubnout a zvýšit svou kondici? Zjistěte, jak (na to) jít správně.

Efektivně!

Narovnat záda, zatáhnout břicho, mírně podsadit pánev. Vaše tělo by mělo být pevné, ale určitě nic nedržte v křeči. Našlapovat byste měli od paty na špičku boty a váš zrak by měl směřovat před sebe, nikoliv na zem. Nakonec nasaďte úsměv a vykročte.

Svižně!

Každá vycházka se počítá, nicméně chcete-li hubnout, vaše tempo by mělo být svižnější, plynulé a chodit byste měli minimálně půl hodiny v kuse. Čím déle a častěji, tím lépe. Doporučuje se zhruba 6 až 7 kilometrů denně, což odpovídá asi 10 tisícům kroků.

Efektivně!

K hubnutí je potřeba dostat se do aerobního režimu, tedy na 40 až 70 % maximální tepové frekvence. Jednoduchým vodítkem v tomto ohledu je, když se při chůzi zadýcháváte, ale stále jste schopni konverzovat.

Zodpovědně!

Chůze má podobně jako běh jednu výhodu, nic extra k ní nepotřebujete. Pokud to ovšem myslíte vážně, měli byste investovat do kvalitní obuvi, abyste si nepřivodili puchýře a jiné nepříjemnosti. Ohled berte i na to, jestli plánujete pochodovat po městě či někde v přírodním terénu.

Zdravě!

Pokud to vezmete do správných rukou, resp. nohou, tak brzy uvidíte výsledky. Chůze pomáhá kloubům, svalům a kostem, posiluje srdce a cévy, podporuje činnost mozku, snižuje cholesterol a krevní tlak, ovlivňuje tělesnou hmotnost a samozřejmě i naši psychiku. Tak směle vykročte do dlouhého víkendu!